martes, 29 de octubre de 2019

DIARI DE CLASSE


DUES PEDAGOGUES EN PROCÉS...

REFLEXIONANT SOBRE EL LLIBRE DE TEXT.  📗

(28-10-19)


Resultado de imagen de libros dibujo



Hi han unes crítiques les quals ens va explicar Carles a classe del llibre de text com són; una desqualificació professional. El professors perden qualificació professional a mesura que el currículum s’estandaritza i es torna pre-fabricat. El llibre de text, al presentar un curriculum prefabricat, contribueix en aquest procés.

També, les transmissions d’ideologia, la seqüència didàctica que imposen (que no varia quasi mai, i per exemple, en llibres de llengua extrangera opten per la seqüència didàctica B. Estan d’alguna manera imposan com es treballa a classe.

A més, és un negoci captiu en pràctiques semifraudulentes, ja que depen dels beneficis que ens donen les editorials (Per exemple si regala un canó, pissarres, etc.) La qual cosa ha suposat que alguns negocis més importants del país s’ha constituït venent llibres de text. El 90% del negoci dels llibre de text están controlades per 3 o 4 editorials. 

En el seu origen, 

SANTILLANA - Grupo Prisa

Resultado de imagen de SANTILLANA


ANAYA - Antena 3 

Resultado de imagen de ANAYA EDITORIAL
EDEBÉ - Padres Salesianos

Resultado de imagen de EDEBÉ EDITORIAL
SM - Hermanos Marianistas
Resultado de imagen de sm editorial
BRUÑO - Hermanos de la Salle

Resultado de imagen de bruño editorial
VICENS VIVES - Hermanos Maristas


Resultado de imagen de VICENS VIVES EDITORIAL

‘’Análisis de la ausencia de las mujeres en los manuales de la ESO: una genealogía de conocimiento ocultada.’’ És un dels artícles que tenim a l’aula virtual per tal d’aprofundir sobre els llibres de text, les repercussions que te a nivell de gènere no vore’s reflectides a l’història com a figures importants. 
‘’Libros de  texto y profesionalidad docente en Avances de Educación’’ i ‘’Para qué los profesores y profesoras si ya tenemos libros de texto’’ també.

Gràcies per l'atenció,

Andrea Mataix Valiente.

No hay comentarios:

Publicar un comentario