En la propera sessió del dia 21 d’octubre, rebrem en la nostra aula a Jaume Martínez Bonafé, el qual fou mestre d'escola en els seus deu primers anys de treball com a docent, posteriorment va treballar com a professor titular al Departament de Didàctica i Organització Escolar en la nostra universitat (Universitat de València), tot i que en l’actualitat es troba jubilat, caldria comentar que destaca per haver sigut un important militant dels Moviments de Renovació Pedagògica.
Ha impartit cursos, seminaris i conferències en diverses universitats espanyoles i de Llatinoamèrica; té capítols en diverses publicacions col·lectives i ha en diferents revistes d'educació espanyoles i estrangeres; ha dirigit investigacions sobre les polítiques de control a través del material curricular, i sobre les relacions entre coneixement i poder en el discurs de la formació del professorat, ací cal destacar la seva especialització en els llibres de text com a recurs material en educació. Entre les seves obres caldria destacar: Programació i Avaluació de l'Ensenyament (en col·laboració amb B. Salines) (1988); Renovació pedagògica i Emancipació Professional (1989); Projectes Curriculars i pràctica docent (1991); Planificació Didàctica i Professionalitat Docent (1993); Treballar a l'escola. Professorat i reformes en el llindar del segle XXI (1998). Va dirigir una investigació per al CIDE sobre les possibilitats i els límits de l'escola com a esfera pública, de la qual van sorgir els materials Viure la democràcia a l'escola (2000).
Aprofitant que ve a veure’ns per augmentar el nostre bagatge pel que fa al llibre de text com a material que s’utilitza en les aules per a l’ensenyament, hem decidit que li farem les següents preguntes:
1. Qué és el que et va portar (quina era la teva motivació) a crear una ferramenta per poder analitzar els materials escolars i curriculars?
2. Els materials curriculars deurien ser políticament neutres?
3. Consideres que els docents actuals dediquen el temps necessari per escollir els materials més adequats al context en el qual van a treballar?
4. Te a veure alguna cosa la utilització massiva i majoritària dels llibres de text i el seu treball monòton i mecànic amb la falta d’autonomia evident en l’alumnat
5. Seria capaç un professor/a d’impartir una matèria tot el curs sense un llibre de text i la seua corresponent guía didàctica?
6. Creus que es prepara de forma adequada a l’alumnat llimitant els recursos d’aprenentatge a llibres de text allunyats dels interessos i capacitats de la majoria?
Gràcies per l'atenció,
Sandra Tomàs Carrió
4. Te a veure alguna cosa la utilització massiva i majoritària dels llibres de text i el seu treball monòton i mecànic amb la falta d’autonomia evident en l’alumnat
5. Seria capaç un professor/a d’impartir una matèria tot el curs sense un llibre de text i la seua corresponent guía didàctica?
6. Creus que es prepara de forma adequada a l’alumnat llimitant els recursos d’aprenentatge a llibres de text allunyats dels interessos i capacitats de la majoria?
Gràcies per l'atenció,
Sandra Tomàs Carrió
No hay comentarios:
Publicar un comentario