lunes, 28 de octubre de 2019

DIARI DE CLASSE: TIC TAC TAP

💻⏰TEXT TIC TAC TAP💻⏰

L’estat ha de garantir una educació com a dret de cada persona. Ara dependrà de la finalitat de l’estat i com vulgui fer ús de l’educació, si per a una inversió de futur individual o col·lectiu. El capitalisme, en els anys 80 va veure en un camp de negoci l’educació i la sanitat, i privatitzar-lo és produir guanys. Freire ja deia que no interessava formar ciutadans per a que tinguin pensament crític, sino submissos i que no plantegen el sistema. 

Pot prescindir una societat actual de la tecnologia? A classe s'argumenta fermament que si, totalment ja que és una eina capitalista, però, és possible una educació per a fer a les persones lliures mitjançant les TIC? Creiem que no, les TIC estan totalment integrades en el nostre dia a dia i si no formem bé als nostres estudiants, pot ser no siguen lliures del tot perquè no seria bo deixar-les de banda completament. És impossible formar persones lliures si no saben com està funcionant el món i no tenen en conter les noves tecnologies. 

💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻💻

A la següent sessió, ens vam fer algunes preguntes per a reflexionar sobre el text llegit, algunes d’elles van vindre acompanyades de debat i a més vam conèixer diferents punts de vista ja que ens vàrem ajuntar amb altres companyes, aquesta activitat ens va resultar MOLT INTERESSANT!!! Aci us deixem les preguntes per si voleu pensar una mica desde casa, i això sí, amb el que nosaltres vam extreure de la conversa, esperem que us agradi!

QUINA PENSEU QUE ÉS LA FINALITAT DEL SISTEMA EDUCATIU REGLAT? I DINS D’ELL L’ETAPA OBLIGATÒRIA? I LA DELS ESTUDIS POSTOBLIGATORIS?

Segons el text un sistema educatiu reglat té la finalitat de transmetre la cultura que permeta la persona desenvolupar les seves capacitats però també que possibilite la transformació d’aquesta cultura, en definitiva, ha de facilitar la millora del món existent. 

Estem d’acord amb aquesta definició, però a l’actualitat creiem que l’educació reglada va més encaminada a oferir una gran varietat de productes que es facen servir per al mercat laboral, i si ens volen formar més és per a que siguem més eficients. La gent estudiarà allò que tingui més oportunitats econòmiques.

QUÈ PENSEU DEL DEBAT ENTRE DONAR ENTRE DONAR MÉS IMPORTÀNCIA ALS PROCESSOS O ALS PRODUCTES?

Deuria de ser equilibrat, ja que a partir del procés i de com nosaltres ens formem, podrem obtenir un producte de més o menys qualitat. Però a la societat actual importa molt més un producte. Existeixen molts processos diferents per arribar a un mateix producte, la diferència està en que segons el procés escollit l’alumnat aprendrà unes coses o altres.

DELS PRINCIPIS QUE PLANTEJA RATHS QUINS SÓN ELS MÉS IMPORTANTS?

Assignar als estudiants papers actius enlloc de passius en situacions d’aprenentatge, així poden desenvolupar noves habilitats per tal de créixer tant professionalment, com personalment.

LA REFLEXIÓ SOBRE LA SEQÜÈNCIA I L’ÚS DE DETERMINADES FERRAMENTES DE LES ANOMENADES NOVES TECNOLOGIES, QUÈ PENSEU? QUINES FERRAMENTES CONEIXEU I QUINES SEQÜÈNCIES POSSIBILITEN?

El kahoot podría ser una ferramenta didáctica, que condiciona una manera de treballar. Ens serviria com a material per a saber idees prèvies de l’alumnat. Però que, com s’ha comentat a classe, i com creiem nosaltres també, no suposa cap mena d’innovació educativa, ni tampoc suposa ni suggereix cap debat obert, ja que les respostes a les preguntes ja es donen d’avantmà.

PEL QUE FA AL DEBAT D’ENTORNS OBERTS O TANCATS, QUE EN PENSEU?

Entorn tancat: totes les activitats dins l’aula. Entorn obert: activitats obertes a les famílies, els xiquets i xiquetes ixen fora de l’escola a fer activitats. Quan ho passem a les noves tecnologies, hi han que reprodueixen models tancats i hi han que, al contrari proposen un tipus d’activitats més dinàmiques i vertaderament innovadores. Hem d’obrir-se a nous camps per a poder desenvolupar-se, no quedar-se estancats al passat ja que l’aprenen

El procés d’aprenentatge deuria ser obert, ja que els processos d’aprenentatge han de ser tant dins l’aula com fora d’ella i exportar el procés d’ensenyança i aprenentatge a mes llocs. Per exemple, convidar als pares a que entren a l’aula, o els xiquets projectar les seves activitats fora de l’aula. 



Gràcies per la vostra atenció,
Andrea Mataix i Sandra Tomàs


No hay comentarios:

Publicar un comentario