DUES PEDAGOGUES EN PROCÈS...
Parlem sobre els entorns virtuals d’aprenentatge!
“Aprender y enseñar en entornos virtuales: actividad conjunta, ayuda pedagógica y construcción del conocimiento.” per Javier Onrubia
“Alguns models de e-learning, es basen en la distribució i provisió de continguts tancats i estandarditzats” Aquesta idea està extreta del text de Onrubia. Nosaltres no podem manifestar major adhesió a aquest argument. Consideran la perspectiva constructivista presentada en el mateix escrit, resulta complicat que l’alumnat aprenga si els continguts no estan adaptats al seu enteniment, i cap la possibilitat que els i les alumnes que realitzen aquest tipus de cursos a distància caiguen en la temptació, lluny d’aprofitar la informació o continguts facin trampes del tipus: anat copiant i pegant la informació en les proves avaluatives que se’ls proposen. Aleshores, com a pedagogues en procès que som, considerem que aquests entorns virtuals d’aprenentatge mereixen atenció pel que fa a l’hora d’analitzar, no tant el contingut que tenen o la seva estructura - que pot ser més o menys clara, més o menys atractiva-, sino la seqüència didàctica que suggereix.
Parlant de la perspectiva constructivista, el que suggereix a l’hora de dur a terme una activitat s’atenguin a dues bases o dos pilars fonamentals, per un costat a l’estructura lògica, la qual fa referència a la propia organització adequada del material. I, per l’altre costat, a l’estructura psicològica, que és refereix a l’organització del material per a un alumne concret.
Teniem un dubte, Carles Monclús, ens el resol!
No enteniem el que ens volia dir l’autor en l’anterior paràgraf, després de l’explicació/aclaració que ens ha fet el professor podem afirmar que pel que fa als criteris de reusabilitat i al de granularitat: el que ens vol dir el autor és que un material ha de tenir diversos usos, i a mesura que anem concretant en la matèria que volen transmetre, menor serà el grau de reusabilitat del mateix material.
I per acabar... Un concepte important!
NEUTRALITAT PEDAGOGICA: es refereix que en el disseny que té una plataforma dóna la possibilitat de treballar el contingut d’una manera o d’una altra, és a dir, ens està condicionant, no és educativament neutral. Hem de fixar-nos especialment en els materials de resposta tancada.
Gràcies per la vostra atenció,
Sandra Tomàs Carrió
No hay comentarios:
Publicar un comentario