DUES PEDAGOGUES EN PROCÈS... AVUÍ HEM APRÈS UN NOU RECURS: EL JCLIC
🔍Per a saber-ne una mica més sobre Jclic…🔍
"Convé saber que està format per un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats ... Les activitats no s'acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d'activitats i una o més seqüències, que indiquen l'ordre en què s'han de mostrar. JClic està desenvolupat en la plataforma Java, és un projecte de codi obert i funciona en diversos entorns i sistemes operatius. L'antecessor del JClic és el Clic, una aplicació que des de 1992 ha estat utilitzada per educadors i educadores de diversos països com a eina de creació d'activitats didàctiques per als seus alumnes. Més recentment, el projecte JClic.js ha permès utilitzar les activitats JClic en qualsevol navegador web i en qualsevol dispositiu, incloent mòbils, tablets i Chromebooks, sense que sigui necessari instal·lar Java."
En Dues Pedagogues en procés decidim agafar una de les pàgines anomenada ‘L’alfabet’’. 📚💻
Si voleu saber-ne més sobre aquesta perquè us pareix interessant, aquí us deixem el link!
💻 index.html 💻
Reflexió...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhJtg9lppfjFXhliayehT6bJm709qaRAmr3H7lDrhh-k8IUUCSK30YyU_wcibB8-Ynh_rrZaodpAp1cQ6zPR7T2Klu4A4ZQBEW63rFxiE54bnzd4LNLnSqjv5sz1UoBC8FDnV2b15b2Ujk/s320/2013-07-01-olemiblog.jpg)
Altre punt fort o aspecte positiu és que l’alumnat mitjançant aquest recurs podria aplicar els coneixements que ha après jugant - se’n recordeu quan vam parlar de la gamificació en una de les nostres entrades complementàries? Doncs aquest seria un bon exemple!-.
Malgrat el que hem valorat com a positiu, ens pareix una mica complicat el introduir la lectura i l’aprenentatge de l’alfabet en aquest cas per mitjà de la tecnologia. Altre aspecte negatiu que destaquem d’aquest recurs, és que fomenta la individualitat, al mateix temps que suggereix un espai tancat pel que fa al context d’aprenentatge, la qual cosa discrepa amb el concepte que nosaltres com a futures professionals de l'educació del que seria una vertadera renovació pedagògica. A més, i per acabar, un tret que comparteixen totes aquestes pàgines en comú es el de tindre preguntes concretes i molt tancades, amb una única possibilitat de resposta.
Gràcies per la vostra atenció,
Andrea Mataix i Sandra Tomàs
No hay comentarios:
Publicar un comentario