miércoles, 4 de diciembre de 2019

DIARI DE CLASSE 18 i 19/11



DUES PEDAGOGUES EN PROCÉS...

18 i 19 de Novembre ⏱



Aquesta setmana ens dediquem a analitzar un material educatiu. Ens disposem a analitzar el llibre de text anomenat: Llengua 1 Primària del Projecte ‘’Els Camins del Saber’’ de l’Editorial Voramar (Santillana). En la seva elaboració i edició han participat: Lluïsa March, Rosa García i Montserrat Rull. El material s’ha analitzat en funció del esquema qüestionari per a l'anàlisi de materials curriculars de l’autor Jaume Martínez Bonafé.

Ens va semblar una bona idea elaborar l'anàlisi d'un material que durant anys ha sigut normalitzat, ha anat guiant la nostra educació i continua siguent el centre a cada assignatura. Aleshores, abans de fer un anàlisi amb profunditat de qualsevol altra cosa, decidirem agafar de guia el esquema de Jaume Martínez Bonafé atenent a que darrere d'aquella xarrada ens va suggerir el qüestionament del currículum ocult que s'amaga als nostres llibres de text.


REFLEXIÓ ❗️

Què pensem nosaltres?


Resultado de imagen de emoji pensandoEntre els arguments que utilitzen els detractors del llibre de text està en el fet que en els textos es trien els continguts que apareixen, eliminant altres, podent ser els motius de la dita elecció polítics o ideològics. A més, en els llibres no hi ha una confrontació dels continguts amb la realitat, reduint així la busca i l'experimentació per part de l'alumne i minvant el seu esperit crític. De vegades, el llibre de text substituïx el professor, que es converteix en un mer transmissor del que apareix al llibre, llimitant així el desenvolupament de metodologies que afavorixen l'aprenentatge, ja que pràcticament, l'única manera d'aprenentatfe que es proposa a través dels llibres és a través de la repetició i la memòria.


Gràcies per l'atenció,

Andrea Mataix Valiente



No hay comentarios:

Publicar un comentario