DUES PEDAGOGUES EN PROCÉS...
Investigar en la Web és senzill i de simple aplicació, ja que és fàcil de realitzar i permet que tant novells com experts en Internet participen. Investigant en la web s'incorpora als estudiants a tasques efectives, estimula a la col·laboració i discussió, i és de fàcil integració en el currículum escolar. El professor o professora ha de suggerir un tema d'exploració i apuntar a alguns llocs de la Web on l'estudiant anirà a buscar la informació que necessita. A mesura que els docents van familiaritzant-se amb la web i els mecanismes de busca, i aprenen a desenrotllar estratègies d'optimització del seu saber a través de la comunicació, busca i processament d'informació, passen a proposar els temes i l'alumnat només buscarà les solucions. En l'últim estat de total autonomia, els estudiants poden proposar temes d'interés al profesor/a que passa a triar entre ells el que siga més convenient per a l'aprenentatge personal i del grup.
A la nova entrada del blog de Dues Pedagogues en Procés analitzarem una d’aquestes WebQest per a poder esbrinar com s’hi donaria la seqüència didàctica. S’anomena ‘’Sí a la iterculturalitat’’ i està realitzada per Berta Bigas Puente.
Com podem observar, a la pàgina principal ens mostra les dades de la professora i del curs en concret a qui va dirigit el curs. Ens semblava interessant agafar com a exemple una pàgina relacionada amb interculturalitat ja que a cursos anteriors ens ha cridat l’atenció el tema. Us deixem ací l’enllaç per si voleu pegar-li una miradeta!
És una nova forma que suggereix diferents seqüències d’ensenyament. Ja estàvem farts del llibre de text! Però, com hi podria ser la dinàmica d’un curs fent ús de la Webquest?
Amb aquesta en concret, es treballa mitjançant activitats propostes, hi ha una sèrie de tasques per a treballar el tema al qual ens referim i per a que els alumnes i les alumnes puguen mostrar més interés sobre el tema. En total són unes 5, cadascuna especificada. També, conta amb una mena de recursos audiovisuals facilitadors per a l’aprenentatge, com per exemple: entrevistes, vídeos a youtube, etc.
Per a una correcta avaluació de les sessions i del treball fet durant l’assignatura, contem amb la rúbrica per a una correcta realització, adaptant-se al format exigit pel professorat que imparteix el curs, i finalment una conclusió i una guía didàctica per a que qualsevol persona puga fer ús del contingut.
QUÈ PENSEM NOSALTRES?
Les Webquest són una estratègia didàctica en què els alumnes són els que realment construïxen el coneixement. Poden treballar individualment, en parelles o en grups, se'ls assignen rols i han d'elaborar un producte que va des d'una presentació, o un document, fins una escenificació teatral, un article d'opinió o un guió radiofònic, etc., ajustant-se el més possible als distints rols. Les Webquests no són només una nova manera perquè el professorat ensenye, també són una nova estratègia perquè els alumnes i les alumnes aprenguen.
Gràcies per l'atenció,
Andrea Mataix
No hay comentarios:
Publicar un comentario